Чому робототехніка цікава для дітей?

5 хвилин читання
05.11.2021
Дитинство кожної людини було асоційовано з різними речами, які залишилися в минулому або залишилися як теплі спогади. Діти 80-х запам'ятали такі ігри, як «лотто», «містечка» і так далі, діти 90-х запам'ятали кепси, перші ігрові приставки та перші ігри на мобільних телефонах; діти 2000-х вже не уявляють своє життя без мобільного телефону або планшета, вони знаються на блогерах і знають як користуватися комп'ютером. Технологічний прогрес безпосередньо відбивається і на житті дітей, тому якщо раніше дітей відводили на гуртки з шахів, малювання або авіамоделювання, то зараз з'являється все більше курсів з робототехніки, розробки програм та веб-сайтів. Зараз з'явилися великі компанії, які займаються розробкою курсів та програмного забезпечення, яке дозволяє вивчити програмування або конструювання роботів зрозумілою для дітей мовою і наочно за допомогою блокової системи програмування.
Саме ці фактори відіграють роль того, що дітям стає цікаво займатися розробкою програм або робототехнікою з самого дитинства. Ці галузі стали не складними та зрозумілими для дитини. Написавши прості команди, дитина одразу отримує готовий результат. Технологія embedded є молодою галуззю робототехніки і передбачає можливість вбудувати програмований пристрій у прості для нас речі, як праска, чайник або лампочка. Саме програмування маленьких пристроїв стає простим для дітей. Тут достатньо правильно підключити кілька проводків і зробити програму з кількох блоків, щоб отримати робочий прототип.
Вивчаючи робототехніку, діти навчаються відразу двом речам: конструювання електронних систем, а також програмування. Все це тісно пов'язане між собою у напрямку embedded, що дозволяє створювати різні «розумні» пристрої, а також вбудовувати роботизовані платформи в різні місця.
Студенти школи програмування та робототехніки R0B0C0DE постійно створюють прототипи різних пристроїв на уроках робототехніки. Протягом року оголошуються конкурси на створення найцікавішого проекту технології embedded, і діти об'єднуються в команди, щоб зробити власний пристрій. Так, студенти самостійно зробили стабілізатор для камери, який зчитує положення телефону та коригує кут повороту. Також робили власний робот, який писав звичайний текст олівцем за них тощо.
У дитинстві кожному подобалося, як його паровозик чи машинка їхали, коли їх просто ввімкнеш. А тепер уявіть, коли дитина може створити власну машинку і написати програму для керування нею за допомогою Bluetooth з телефону або взагалі зможе зробити автоматичне управління саме ці можливості залучають дітей і вони починають відчувати, що вони можуть змінити вже готовий пристрій під себе. Почасти для дитини це схоже на конструктор, де вона може зібрати її так, як вона цього хоче, але насправді вона розвиває логічне мислення і вже з самого дитинства розвиває навички вирішення завдань за допомогою програмування.
Технологія вбудованих систем embedded розширює поняття конструювання і дає можливість зробити не просто власний пристрій, а також програму для нього, щоб цей пристрій підпорядковувався командам. Так, можна зробити управління робота за допомогою інтернету або голосового помічника на телефоні. А отримувати дані про стан наповненості годівниці для кота та віддалено додавати корм, хіба це не круто? Це нещодавно було майбутнім, а тепер це вже реальність сьогоднішніх днів.
Викладач школи Robocode
Євген Петрикеєв
Автор статті:
Діти люблять, коли вони отримують швидкий результат їхньої діяльності, тому за один урок на курсах можна зібрати вже робочий прототип та спробувати його застосувати у справі.
Записатися на відкритий урок
Читайте також

    Залишились запитання?

    Заповніть форму праворуч, наші менеджери з радістю проконсультують вас та дадуть відповіді на усі запитання!
    Отримати консультацію
    Заповніть форму нижче, наші менеджери з радістю проконсультують вас та дадуть відповіді на всі запитання!